Pilatus, Szwajcaria

Witajcie kochani. Przesyłam pozdrowienia z przepięknych szwajcarskich Alp i zapraszam na wirtualną wycieczkę po Pilatusie!

Pilatus to przepiękny masyw górski położony m.in. niedaleko Lucerny, w centralnej części Szwajcarii. Należy do pasm górskich Alp Berneńskich. Może nie jest to najwyższy szwajcarski szczyt (2132 m n.p.m.) i nie posiada największej wybitności (585 metrów), ale zdecydowanie wyróżnia się wspaniałą lokalizacją z widokiem na inne dużo wyższe góry, Jezioro Czterech Kantonów oraz pobliskie miasteczka.

Aktualna nazwa powstała od legendy, według której uznawane jest, że zwłoki Poncjusza Piłata (dokładnie tego, który skazał Jezusa na śmierć) zostały wrzucone do niewielkiego jeziora znajdującego się na tej górze. Góra była uważana przez to za przeklętą i nie pozwalano na nią wchodzić.

Inne legendy natomiast opowiadają o smokach, które zamieszkiwały tę górę i takową tematykę można także spotkać podczas zwiedzania... choćby już na wejściu przywitał nas smok wykonany z metalowych części, np. różnych śrubek, piękna praca!

My zdecydowaliśmy się na zwiedzanie kolejkami, ze względu na ograniczony czas. Wybraliśmy wjazd na sam Pilatus Kulm z Kriens, gdzie jest możliwość wyjścia z kolejki w Krienseregg oraz obowiązkowo w Fraekmuntegg, ponieważ tu mamy przesiadkę. Wjazd na szczyt wiąże się z jazdą dwoma rodzajami kolejek, stąd przesiadka, aczkolwiek wszystko jest tam intuicyjne i dobrze opisane. Koszt takiej przejażdżki to 57,60 CHF + oferują tam darmowy parking. Nie jest to mało, aczkolwiek dla widoków warto!

A teraz czas na pierwsze widoki! Zdjęcia posegregowałam tak, abyście mogli choć trochę poczuć, że wjeżdżacie tam z nami. Zapraszam do oglądania ...i do zobaczenia na przystanku Fraekmuntegg! :)

...i dojechaliśmy! Jesteśmy na najpiękniejszym (moim zdaniem) przystanku, czyli w Fraekmuntegg. Tutaj powitały nas widoki zapierające dech w piersiach! Wszędzie góry, przed nimi jezioro i przepiękne miasteczka.

Zatrzymaliśmy się tu w restauracji, gdzie powitała nas miejscowa muzyka grana na żywo, niesamowity klimat! Zamówiliśmy grzańca na rozgrzanie, którego wybrano specjalnie pod kraj naszego pochodzenia. Trafiony idealnie. :D Pani obsługująca nas nawet podziękowała i pożegnała nas po Polsku!

Szczyt naszej podróży, czyli Pilatus Pulm. Przywitał tu nas mleczny widok z każdej strony. Było tak biało, że aż mrużyliśmy oczy. Warto zabrać tam okulary przeciwsłoneczne, my niestety o tym nie wiedzieliśmy, ale warto zapamiętać na przyszłość. :)

Są tu dwa hotele, w których można przenocować. Zapewne warto, przynajmniej ja osobiście chętnie obejrzałabym zachód i wschód słońca ze szczytu. Niestety my nie skorzystaliśmy.

Trafiliśmy na pierzynę chmur, ale mimo to i tak było fantastycznie. Atrakcje spotkały nas także w budynku, gdzie również można było coś zjeść i kupić pamiątki. Wybraliśmy się tam również do jaskini. Bardzo chętnie wrócę na Pilatus!

Jak Wasze wrażenia? Zwiedzaliście jakieś miejsca w Szwajcarii?

Komentarze

1. Zazdraszczam tak pozytywnie. Fajne widoki.

2. Ciekawe miejsca. Nigdy nie byłam w Szwajcarii. :D

3. Piękne ujęcia, niesamowite wyniki. Nie miałam okazji jeszcze być w Szwajcarii, ale marzy się mi tam chociaż mała wyprawa.
    Pozdrawiam i radosnych świąt życzę.

OdpowiedzUsuń
  4. Seems like an amazing place to visit! I have never been to Switzerland.
    Gorgeous photos. <3

5. Wspaniały wyjazd, a uroki przecudne! Góry lubię, ale powiem Ci, że chętnie popatrzyłabym sobie na stado owiec z wysoka.
    Świetne plenery do robienia zdjęć. Wasze na śniegu ( w tle górskie szczyty) bardzo ładne, a to ostatnie z jaskini jest po prostu niesamowite!
    Pozdrawiam serdecznie

Odpowiedzi
    1. Oj stado owiec z góry było jednym z moich ulubionych widoków z kolejki, hah! Jeszcze nie widziałam kozic, ale mam nadzieję, że się uda. :D Dziękuję za komentarz. :)

Usuń
  6. Oh wow! Kocham góry i z chęcią wybrałabym się w te nie-polskie m.in. właśnie do Szwajcarii :D

7. Oh very wonderful photos
    thanks for share with us

8. Cudowna relacj zdjęciowa :) I mega ta mapa z punktami, która się rusza :)

Zazdroszczę tak pozytywnie tej wycieczki :)

Wszystkiego dobrego! :*

Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Mam nadzieję, że też uda Ci się odwiedzić Szwajcarię. :)

Usuń
  9. Ależ pięknie! Szwajcaria jest na mojej liście marzeń!

Odpowiedzi
    1. Już przy granicy z Niemcami widać uroki Szwajcarii. Jechaliśmy całą noc z Polski i już tak mi się spać chciało, ale gdy zobaczyłam te góry, tą roślinność, to aż się obudziłam z nadmiaru emocji. :D

10. Cudne tam rozmarzyłam się 🤗

Odpowiedzi
    1. Tutaj w Szwajcarii jest tak wszędzie! Ja to nie mogę przestać się zachwycać. ;)

Usuń
  11. Super stunning. I have a friend who just got back from Switzerland.

OdpowiedzUsuń
  12. marzy mi się wycieczka w te rejony:) cudowny niesamowity klimat dzikich gór:)

13. Jak tam pięknie, kocham góry!
    W Szwajcarii zwiedzałam Zurych, w Alpach niestety nie byłam.

OdpowiedzUsuń
  14. Przepięknie tam jest, uwielbiam góry! W Szwajcarii zwiedzałam tylko Zurych, w Alpach niestety nie byłam.

15. Przepiękne widoki! Góry uwielbiam. Wspaniałe zdjęcia:)

16. aaaaale widoki! <3 przepiękne!

OdpowiedzUsuń
  17. Wow przepięknie, aż zazdroszczę takich widoków :) Cudowna pamiątka!

18. W Szwajcarii jeszcze mnie nie było, ale zdecydowanie kusi ona swym pięknem. Widoki faktycznie z tej kolejki ( i nie tylko) są przepiękne i zapierające dech w piersi. Super,że miałaś okazję zobaczyć te przepiękne miejsca :-)

19. W szwajcarii nigdy nie byłam. Super fotorelacja i przepiękne widoki :D
    Na pocztę przesłałam Tobie pytania do blogowych pogaduch :)
    Pozdrawiam.

OdpowiedzUsuń

20. w Szwajcarii jeszcze nigdy nie była. Ale cudne zdjęcia! Z przyjemnością obejrzałam :)

Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że poznałaś choć Pilatus wirtualnie. :)

21. Witam serdecznie ♡
    Jeszcze nie byłam w Szwajcarii, mimo tego że mieszka tam moja ciocia z wujkiem, dwie kuzynki i szwagierka z mężem :D (oczywiście nie wszyscy razem, rozsiani są po różnych miastach). Prędzej czy później na pewno tam pojadę, ale co będę zwiedzać, nie mam pojęcia, zależy w jakim mieście będę :D Świetne widoki, naprawdę zachwycająca nasza matka natura! Uwielbiam góry, sama się w nich urodziłam i wychowałam, może nie w takich potężnych ale górskie tereny to miejsca gdzie oddycham pełną piersią :) Cudowna fotorelacja, naprawdę wspaniały wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

Odpowiedzi
    1. O proszę! To może akurat zainspiruję Cię jakimś miejscem do zwiedzenia, póki ja tu jestem. :D Super, że wychowałaś się w górach. Ja niestety mimo, że mieszkam w centralnej części Polski, to nie jeździłam tak ani nad morze, ani w góry, więc teraz nadrabiam ile mogę. :D

Usuń
  22. Ale pięknie. <3 Nie byłam nigdy w Szwajcarii, a widzę, że jest co zwiedzać. :)

OdpowiedzUsuń
  23. Niesamowite widoki :) Tylko pozazdrościć takich wspomnień :)

24. Smocza góra to ja muszę się tam wybrać. Swoją drogą przepiękna rzeźba, chciałabym mieć taką <3. A widoki faktycznie zapierają dech w piersiach. Miło było pojechać z Tobą wirtualnie. W Szwajcarii nigdy nie byłam ale oj kusi kusi. W tym roku tylko nasze polskie góry zaliczyłam :)

Odpowiedzi
    1. Ostatnio znalazłam w galerii w Lucernie kolejną tego typu rzeźbę, myślę, że od tego samego artysty. Tym razem był to lew. Genialne są, to fakt! Mnie codziennie zaskakują te szwajcarskie tereny. Nawet do sklepu jak się jedzie to się człowiek zachwyca widokami!

Usuń
  25. Ależ cudowne widoki! Muszą robić niesamowite wrażenie widziane na żywo! W Szwajcarii byłam tylko w stolicy. Szkoda.

Odpowiedzi
    1. Oj na żywo wiadomo, że jest jeszcze piękniej. Mam nadzieję, że uda Ci się jeszcze odwiedzić Szwajcarię. Byłaś w Bernie? Czytałam, że Szwajcaria nie ma stolicy. :D

26. Ale tam cudnie! Kocham góry i w takiej scenerii czuję się bosko

Odpowiedzi
    1. W takim razie Szwajcaria to punkt obowiązkowy do zwiedzenia dla Ciebie. :)